Aartsbisdom > Nieuws > Priesters op de golfbaan tijdens jaarlijkse ontmoeting

Priesters op de golfbaan tijdens jaarlijkse ontmoeting

Pastoor Den Hartog (parochie St. Jan de Doper) organiseerde op 2 september de jaarlijkse bijeenkomst van de Ariënskring. Deze dag van ontspanning en ontmoeting van priesters in het Aartsbisdom Utrecht op de eerste maandag van september werd bijgewoond door zo’n dertig priesters – ook kardinaal Eijk, mgr. Woorts en mgr. Hoogenboom (in de ochtend) waren aanwezig. De deelnemers verzamelden zich om 9.45 uur in de kerk van de H. Johannes de Doper in Mijdrecht.

Pastoor Den Hartog kijkt tevreden terug: “Het was een fantastische dag met prachtig weer. De dag startte met een pontificale Eucharistieviering, waarbij ook parochianen uit Mijdrecht aanwezig waren. Na de lunch vertrokken we naar buitenplaats Kameryck, waar ‘pitch & putt’ op het programma stond. Dit is een sportieve activiteit waarbij ook alle ruimte voor ontmoeting is. ‘Pitch & putt’ is een toegankelijke golf variant die wordt gespeeld in groepjes van vier of vijf. Het was mooi om zo met elkaar actief te zijn en met elkaar in gesprek te zijn. En sommigen waren best fanatiek.”
Na afloop vertrok de groep naar Maarssen, waar om 17 uur de Vespers werden gebeden in de Heilig Hart kerk. Aansluitend was er een diner/buffet in de pastorie van deze kerk.