Aartsbisdom > Nieuws > Tv-Mis op 25 augustus vanuit Mijdrecht

Tv-Mis op 25 augustus vanuit Mijdrecht

De wekelijkse rechtstreekse uitzending op televisie van de Eucharistieviering (NPO 2, 10.00 uur) komt zondag 25 augustus vanuit de H. Johannes de Doper kerk in Mijdrecht (parochie St. Jan de Doper). De celebrant is pastoor Ronald den Hartog. Muzikale ondersteuning tijdens de viering wordt verleend door de koren Ariënza en Concordia Maarssen o.l.v. Stéphanie Héman, organist is Dario ten Maat.

Voorafgaand aan de Eucharistieviering wordt het Geloofsgesprek uitgezonden (NPO 2, 9.45 uur). Dit keer komt Ed Koeleman (uit het bisdom Rotterdam) aan het woord. Koeleman heeft een diep gevoel van medemenselijkheid en het welzijn van de ander staat bij hem centraal, aldus de aankondiging van het programma: “Je kunt je niet altijd afzijdig houden. Je moet omkijken naar elkaar,” zo zegt hij. Hij is één van de organisatoren van de Amazing praise-vieringen in de katholieke kerk van Roelofarendsveen: gebedsvieringen met muziek en een preek die vooral jongeren en jong volwassenen oproepen om de geloofsbeleving met elkaar te delen en te vieren.

Tags: