Aartsbisdom > Nieuws > Campagnedatum Actie Kerkbalans 2025 bekend

Campagnedatum Actie Kerkbalans 2025 bekend

De data voor de actieperiode van Actie Kerkbalans 2025 zijn bekend: zaterdag 11 t/m zaterdag 25 januari. In deze actieperiode van twee weken vragen duizenden vrijwilligers vanuit honderden kerken in heel Nederland hun leden om een financiële bijdrage voor het functioneren van de eigen plaatselijke parochie of gemeente. In de campagne staat wederom de slogan ‘Geef vandaag voor de kerk van morgen’ centraal.

De jaarlijkse fondsenwervende actie van Actie Kerkbalans is onmisbaar. Want kerk-zijn kost geld. Denk aan onderhoud van het gebouw, de koffie, maar ook het personeel en missionaire en maatschappelijke projecten. Kerken zijn volledig afhankelijk van giften. Al sinds 1973 werken kerkgenootschappen samen in Actie Kerkbalans om een beroep te doen op hun leden voor een financiële bijdrage.

Geef vandaag voor de kerk van morgen!
In de campagne van Actie Kerkbalans 2025 staat – net als in 2023 en 2024 – de slogan ‘Geef vandaag voor de kerk van morgen’ centraal. De slogan is namelijk nog onverminderd actueel en aansprekend. Daarbij biedt het kerken de kans materialen opnieuw te gebruiken en dat is wel zo duurzaam, zegt het landelijke campagneteam van de Actie.

Tags: