Aartsbisdom > Nieuws > Pater Ben Stoffels S.J. overleden

Pater Ben Stoffels S.J. overleden

Het Aartsbisdom Utrecht ontving het bericht dat op 21 januari in woon- en zorgcentrum Aqua Viva te Nijmegen is overleden pater Ben Stoffels S.J.. Pater Stoffels S.J. werd met ingang van 1 september 1984 benoemd tot pastor in het team voor Utrecht-Oost met speciale verantwoordelijkheid voor het wijkpastoraat in de Aloysiusparochie. Van 1 januari 1991 tot 15 juni 1992 was hij pastoor van de drie parochies van Utrecht-Oost, te weten de St. Aloysiusparochie, de parochie Heilig Hart van Jezus en de Onze Lieve Vrouw Tenhemelopnemingparochie.

Nadien bleef hij als pastor pastoraal actief in genoemde parochies. Met ingang van 1 maart 1993 werd hij eervol ontslagen als pastor van de St. Aloysiusparochie, de parochie Heilig Hart van Jezus en de Onze Lieve Vrouw Tenhemelopnemingparochie van Utrecht-Oost.

Pater Stoffels werd geboren in Ginniken en Bavel (nu Breda) op 16 februari 1937. Hij trad in de orde der Jezuïeten in op 7 september 1956 in Mariëndaal in Grave. Na het junioraat studeerde hij filosofie in Nijmegen en Frans in Amsterdam. Theologie studeerde hij in Maastricht en Amsterdam, waar hij tot priester gewijd werd in 1968. Voor zijn derde jaar trok hij naar India en Ceylon; de laatste geloften legde hij af in 1975.
“Terugblikkend op zijn leven valt op dat Ben veel gewerkt heeft in parochies – niet alleen als assistent, maar ook als administrator,” zo schrijft Regionaal Overste Marc Desmet S.J. in het overlijdensbericht. “Van 1971 tot 1990 was hij reserve-legeraalmoezenier met de rang van majoor. Geestelijke begeleiding had de warme belangstelling van Ben. Zo nam hij verscheidene keren deel aan een Exerzitien Werkwoche en is hij lange tijd spirituaal geweest in de priester- en diakenopleiding Bovendonk in het bisdom Breda.” In 2018 verhuisde hij naar het nieuwe woon- en zorgcentrum Aqua Viva.

De Eucharistie ten afscheid wordt op zaterdag 27 januari gevierd om 14.30 uur in de kerk van het Heilig Sacrament aan de Heyendaalseweg 300, 6525 SM Nijmegen, naast Aqua Viva, waarna de begrafenis volgt op het kerkhof Jonkerbos.