Aartsbisdom > Nieuws > Emeritus pastoor R.C. (Rob) Willems overleden

Emeritus pastoor R.C. (Rob) Willems overleden

Te Amersfoort is op 4 januari in de Heer overleden de zeereerwaarde heer Robertus Cornelis Willems, priester van het Aartsbisdom Utrecht. Hij werd geboren te Amersfoort op 28 maart 1946. Met ingang van 1 november 1983 werd hij benoemd als pastoraal werker in het samenwerkingsverband van de H. Antonius van Paduaparochie te Nijverdal en de H. Sebastianusparochie te Hellendoorn. Ook na zijn diakenwijding op 9 september 1989 en na zijn priesterwijding op 9 februari 1990 bleef hij werkzaam in dit samenwerkingsverband.

Met ingang van 1 januari 1991 volgde zijn benoeming als hoofdverantwoordelijk pastor van de H. Martinusparochie te Gendt en per 15 maart 1999 tot pastoor van de drie HH. Simon en Judasparochies te Lattrop, Ootmarsum en Tilligte. Van 10 augustus 2000 tot 1 februari 2001 was hij tevens waarnemend pastoor van de H. Nicolaasparochie te Denekamp. Met ingang van 1 september 2004 werd hij benoemd tot pastor en eerstverantwoordelijke voor het profiel diaconie van de parochies van het parochieverband Lumen Christi, Noord-Oost Twente. Per 1 september 2006 werd hij parttime geestelijk verzorger bij de Stichting Kalorama te Beek-Ubbergen en woonde hij in Duitsland (Goch-Kessel). Nog voor zijn eerste werkjaar om was, moest hij om gezondheidsredenen dit pastorale werk neerleggen. In 2012 ging hij met emeritaat.

“Rob was een pastor die hield van mensen,” zo schrijft kardinaal Eijk in het overlijdensbericht dat het Aartsbisdom Utrecht heeft verzonden. “De Kerk die hij diende, eerst als pastoraal werker en daarna als diaken en priester, was voor hem in de eerste plaats de gemeenschap van God en mensen, waarin de menslievendheid van God en de medemenselijkheid centraal moesten staan. Hij was een priester met hoge geestelijke idealen die voor zijn omgeving, maar ook en vooral voor zichzelf, de lat hoog legde.” Later speelden gezondheidsproblemen hem veel parten. Kardinaal Eijk: “Gelukkig had hij in deze omstandigheden mensen om zich heen die hem steunden en die veel voor hem betekenden. Hier noemen wij zijn dierbare familie, zijn toenmalige huisgenote Leny en later bij de zusters van St. Jozef te Amersfoort Zr. Trees.”

De Eucharistie ten uitvaart zal worden gevierd op donderdag 11 januari om 12.00 uur in de St. Franciscus Xaveriuskerk, ‘t Zand 29 te Amersfoort. Aansluitend zal de begrafenis plaatsvinden op de RK begraafplaats Utrechtseweg, Utrechtseweg 30 te Amersfoort. Na de begrafenis is er gelegenheid om te condoleren in het Bergpaviljoen, Utrechtseweg 180 te Amersfoort.

Klik hier voor het volledige overlijdensbericht