Aartsbisdom > Nieuws > Pastor M.J.G. (Ties) Bosch overleden

Pastor M.J.G. (Ties) Bosch overleden

Te Pannerden is op 4 januari in de Heer overleden de zeereerwaarde heer Martinus Johannes Gerardus Bosch, priester van het Aartsbisdom Utrecht. Hij werd geboren op 13 december 1938. Na het overlijden van zijn echtgenote volgde hij de Diaken- en Priesteropleiding Bovendonk. Na zijn diakenwijding op 17 september 1994 werd hij benoemd tot kandidaat-priester in de parochie HH. Martelaren van Gorcum te Huissen binnen het samenwerkingsverband van de drie parochies te Huissen en Angeren. Na zijn priesterwijding op 29 april 1995 werd hij benoemd als pastor van die parochie.

Met ingang van 1 november 1998 werd hij benoemd tot pastor in de parochies H. Martinus en H. Maria Onze Lieve Vrouw van Altijddurende Bijstand te Didam, de parochie Onze Lieve Vrouw Onbevlekt Ontvangen te Loil en de H. Antonius van Paduaparochie te Nieuw-Dijk binnen het parochieverband Didam. Met ingang van 1 december 2003 ging hij met emeritaat.

“Ties was een gezinsmens met zorg voor zijn vrouw en pleegdochter,” zo schrijft kardinaal Eijk in het overlijdensbericht dat het Aartsbisdom Utrecht heeft verzonden. Kardinaal Eijk: “In zijn geliefde Pannerden was hij verweven met het dorps- en parochiegebeuren. Toen hij alleen kwam te staan en geen directe zorg meer had, wilde hij er ook gelovig zijn voor anderen. En zo begon hij aan de Diaken- en Priesteropleiding Bovendonk. Hij werd een eenvoudige hartelijke herder die het liefst rustig rondliep tussen gezinnen en ouderen.”
De viering van de liturgie was voor Ties Bosch kostbaar en hij besteedde daar veel aandacht aan. Kardinaal Eijk: “Na zijn emeritaat ging hij uiteindelijk weer naar Pannerden en genoot hij van de persoonlijke contacten en van zijn rol als opa. Helaas ging dementie zijn leven geleidelijk verder beperken en zes jaar geleden werd hij opgenomen in een verpleeghuis, waar hij trouw bezocht werd door zijn naasten. Moge de Heer zijn dienaar opnemen in zijn heerlijkheid.”

Klik hier voor het volledige overlijdensbericht