Aartsbisdom > Sint Caecilia > Studie- en ontmoetingsdag voor kinder-, tiener- en gezinskoren

Studie- en ontmoetingsdag voor kinder-, tiener- en gezinskoren

De Kerkelijke Instelling Sint Caecilia van het Aartsbisdom Utrecht organiseert op zondag 28 januari 2024 in Denekamp een studie- en ontmoetingsdag voor kinder-, tiener- en gezinskoren met als thema ‘Samen zingen is beter’.

Cursuscoördinator Marcus de Haard: “Kinderen zingen graag, veelvuldig en zonder al te veel schroom. Dit gebeurt thuis, op school en in de kerk. Wat sport is voor het lichaam, is zingen voor het brein.” Nieuw is dat tiener- en gezinskoren ook van harte zijn uitgenodigd. De Haard: “De stemmen van kinderen, tieners en ouders zijn van groot belang voor onze liturgievieringen. Er is immers genoeg geschikt repertoire voor deze leeftijd. Niet alleen via popzenders, ook in kerkelijk verband is veel aanbod dat zij graag zingen en waardoor hun geloof en muzikale smaak gevormd en verdiept worden.” Tijdens deze studiedag wordt gewerkt aan houding, ademhaling, stemgymnastiek en articulatie bij kinder-, tiener- en gezinskoren. Ook worden liederen gezongen die specifiek geschikt zijn voor deze koren.

Dirigenten kunnen deelnemen aan deze dag en (in overleg) repertoire inbrengen. Simon de Jong (dirigent kinderkoor Sing to God uit Ede) en Karel Tijhuis (dirigent kinder- en tienerkoor Ootmarsum) leiden de dag. Mogelijk kunnen andere kinderkoordirigenten ook een bijdrage leveren. De studie- en ontmoetingsdag wordt gehouden in de kloosterkerk van de Zusters van Denekamp (Gravenallee 30 Denekamp). De dag start om 10.30 uur (inloop vanaf 10 uur) en duurt tot 15 uur.

Aanmelden en meer informatie: Marcus de Haard, tel: 06 49957318, e-mail: sintcaecilia@aartsbisdom.nl.