Aartsbisdom > Nieuws > Reactie namens Nederlandse Bisschoppenconferentie op moord priester in Normandië

In Normandië is een priester vermoord tijdens een doordeweekse heilige Mis. Met paus Franciscus en de bisschop van Rouen zijn de bisschoppen in Nederland geschokt door het geweld in een kerkgebouw als plaats van gebed en van liefde voor God.

Naast de veiligheid van burgers, zijn hier de vrijheid van godsdienst en het respect voor een kerkgebouw als plaats van eredienst in het geding. Naast het meeleven met de slachtoffers, is het beschermen van deze waarden een gezamenlijke opgave voor de samenleving als geheel.
De bisschoppen beloven hun aanhoudend gebed en vragen de gelovigen zich daarbij aan te sluiten.