Aartsbisdom > Nieuws > WJD-reis Ontmoet Papa Wojtyla: dag 4

WJD-reis Ontmoet Papa Wojtyla: dag 4

De groep van de reis ‘Ontmoet Papa Wojtyla’ is tijdens de ‘Dagen in het Bisdom’ (Days in the Diocese) verdeeld over vier parochies van het bisdom Opole: Biala, Prudnik, Mechnica en Ujazd. Jongerenwerker Samuel Luz: “De jongeren zijn erg onder de indruk van de Poolse gastvrijheid. Elke dag in de parochies heeft ook een thema: zo was donderdag 21 juli de cultuurdag, met bezoeken aan kastelen en kerken. De jongeren hebben kennis gemaakt met de geschiedenis van Polen, met de plaatselijke heiligen van deze regio. Godsdienst en cultuur hebben in Polen een herkenbare en belangrijke band met elkaar.”

“Het feit dat de groep in vieren is verdeeld, maakt dat er veel meer interactie is tussen de Nederlandse, Poolse, Tsjechische en Libanese jongeren: allemaal groepen die in hetzelfde dekenaat zijn ondergebracht deze dagen,” zo vult vicaris Pauw aan. Tijdens de eerste van de ‘Dagen in het Bisdom’ was er een viering op parochieel niveau, donderdag en vrijdag stonden er vieringen op het niveau van het dekenaat op het programma en zaterdag 23 juli vindt er een viering plaats met alle jongeren die in het bisdom Opole verblijven voor de Wereldjongerendagen.

Lees verder en bekijk de fotoserie op Jong Aartsbisdom

Tags: