Aartsbisdom > Nieuws > Collecteschema 2024 nu te downloaden

Collecteschema 2024 nu te downloaden

De Nederlandse Bisschoppenconferentie heeft recent het collecteschema voor 2024 vastgesteld. Het schema wordt binnenkort via de bisdommen naar de parochies gestuurd, maar is ook te downloaden via deze site.

Naast de vastgestelde data voor de diverse collecten en de bijbehorende doelen, wordt ook steeds vermeld waarheen de opgebrachte gelden overgemaakt kunnen worden.

Het schema bevat naast de Actie Kerkbalans in januari onder andere een aantal jaarlijkse missionaire collectes, zoals de Bisschoppelijke Vastenactie en de Pinksteractie / Week Nederlandse Missionaris. Maar ook de collecte met Roepingenzondag, de Nationale Jongerencollecte en de Zondag voor de Oecumene zijn in het collecterooster opgenomen.
Het collecteschema voor 2024 wordt eveneens via de Parochiebladenservice naar de parochiebladredacties in het Aartsbisdom Utrecht gestuurd.

Klik hier om het collecteschema 2024 te downloaden.