Aartsbisdom > Bedevaart > Bedevaart Echternach > Bedevaart Echternach: nog enkele plaatsen vrij

Bedevaart Echternach: nog enkele plaatsen vrij

Het Aartsbisdom Utrecht organiseert op 29 (Tweede Pinksterdag), 30 én 31 mei 2023 een busbedevaart naar Echternach in Luxemburg. Daar wordt bij het graf van Sint Willibrord, de eerste aartsbisschop van Utrecht en de apostel van Nederland, de ‘Springprocessie’ gehouden. Daaraan neemt ook deze groep pelgrims deel. De pelgrims verblijven in hotel Koch-Schilt in Irrel, vlakbij Echternach. De Diocesane Werkgroep Bedevaarten laat weten dat er nog enkele plaatsen beschikbaar zijn.

Het is de eerste keer dat het Aartsbisdom Utrecht een driedaagse bedevaart naar Echternach organiseert. “We vertrekken op 29 mei vanuit Deventer via Utrecht naar de H. Amelbergabasiliek in Susteren, waar we de Eucharistie vieren. Deze romaanse kerk staat op de plaats waar Willibrord in het jaar 714 een abdij stichtte. Dit klooster fungeerde voor hem en zijn medewerkers als halteplaats gedurende de lange reis van Utrecht naar Echternach,” zo meldt de werkgroep.

‘s Middags reist de groep door naar het hotel; na het diner wonen de pelgrims het plechtig Lof bij in de basiliek te Echternach. Daar vieren zij op 30 mei na het ontbijt ook de Eucharistie, om daarna deel te nemen aan de Springprocessie. De middag en avond (na het diner in het hotel) zijn ter vrije besteding. “De volgende ochtend vertrekken we naar Trier – de oudste stad van Duitsland met haar historisch centrum en imposante Dom – en reizen vervolgens door naar het karakteristieke ‘witte stadje’ Thorn, waar we de Eucharistie vieren en de abdijkerk bekijken,” aldus de werkgroep.
Na de warme maaltijd in Thorn volgt de slotetappe huiswaarts: de geplande aankomst is rond 20.00 uur in Utrecht en rond 21.00 uur in Deventer. De reisleiding en pastorale begeleiding zijn in handen van vicaris Cornelissen.

• Prijs: € 245 p.p. (o.b.v. een tweepersoonskamer en halfpension; er zijn geen eenpersoonskamers meer beschikbaar).
  • Aanmelden: Diocesane Werkgroep voor Bedevaarten van het Aartsbisdom Utrecht, Ben Lokate, e-mail: lokate@aartsbisdom.nl.
  • Uitgebreide programma-informatie: klik hier

Foto: Aartsbisdom Luxemburg