Aartsbisdom > Nieuws > Jongerenwerker aartsbisdom legt Eeuwige beloften af

Jongerenwerker aartsbisdom legt Eeuwige beloften af

Samuel Souza da Luz, jongerenwerker van het Aartsbisdom Utrecht en lid van Shalom, zal op 11 juni zijn Eeuwige beloften afleggen. Hij doet dit ‘s avonds in een Eucharistieviering in de kerk O.L.V. Ten Hemelopneming te Renkum (parochie Zalige Titus Brandsma). Hoofdcelebrant is mgr. Th.C.M. Hoogenboom, hulpbisschop van het Aartsbisdom Utrecht.

Een aantal leden van de gemeenschap Shalom vestigde zich begin 2013 op uitnodiging van kardinaal Eijk in het Aartsbisdom Utrecht. Hij bezocht in april 2010 de beweging in Brazilië en was onder de indruk van hun werk en inzet. Twee van hen zijn inmiddels verantwoordelijk voor het jongerenwerk van het aartsbisdom.
Shalom is een beweging met internationale ervaring op het gebied van sociaal-diaconaal werk, geloofsverkondiging, gezinspastoraat, jongerenwerk en retraites. De gemeenschap is opgericht in 1982 en heeft wereldwijd 2300 leden. In Europa is Shalom onder meer gevestigd in Engeland, Frankrijk, Italië en Zwitserland.

Kerk O.L.V. Ten Hemelopneming, Dorpstraat 1 Renkum, 11 juni om 19.00 uur.

Eeuwige beloften van Samuel kl

Tags: