Aartsbisdom > Nieuws > Parochie Sint Franciscus zoekt projectmedewerk(st)er

Parochie Sint Franciscus zoekt projectmedewerk(st)er

De parochie Sint Franciscus zoekt op korte termijn een enthousiaste projectmedewerk(st)er opbouw catechese, pastoraat en diaconie op projectbasis voor de duur van vijf jaar en voor 32 uur per week. Deze medewerk(st)er krijgt een zending van de aartsbisschop van Utrecht en zal samenwerken met het pastoraal team onder leiding en verantwoordelijkheid van de pastoor.

De Sint Franciscus parochie is een net gefuseerde parochie, ontstaan uit de Emmaüsparochie (Apeldoorn) en de parochie HH. Franciscus en Clara (o.a. Twello, Loenen en Vaassen). De Sint Franciscus parochie bestaat uit plattelandsgemeenten en een stedelijke kern. Het pastoraal team omvat naast de pastoor een priester, een diaken en een projectmedewerkster kind & Kerk.

Het opbouwwerk zal zich vooral concentreren rond het eucharistisch centrum, de Onze-Lieve- Vrouwekerk te Apeldoorn, en in beperkte mate in Twello, Vaassen en Loenen. De Apeldoornse geloofsgemeenschap kent vele nieuwe Nederlanders onder haar parochianen.

De taken van de projectmedewerk(st)er bestaan uit:

• structuur opbouwen in de parochie waarbij vrijwilligers worden toegerust om pastorale nabijheid te realiseren in de geloofsgemeenschap;
  • diaconale tak van het leerhuis in samenwerking met het pastoraal team verder ontwikkelen;
  • opzetten, toerusten en het versterken van bezoekgroepen;
  • vrijwilligers begeleiden bij het voorgaan in uitvaarten;
  • meewerken aan gezinszondagen en mede activiteiten ontwikkelen voor na de zondagsviering;
  • meehelpen bij het werven van geschikte vrijwilligers.

In de advertentie worden verder onder meer de functie-eisen vermeld waaraan kandidaten moeten voldoen. Een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) maakt deel uit van de aanstellingsprocedure.

Reageren op de vacature: vóór 1 september, klik hier (website voormalige parochie HH. Franciscus en Clara) of hier (website voormalige Emmaüsparochie) voor de gehele advertentietekst.