Aartsbisdom > Nieuws > Emeritus pastoor A.L. Sales overleden

Emeritus pastoor A.L. Sales overleden

Te Nijmegen is op 26 januari in de Heer overleden de zeereerwaarde heer Arnoldus Lambertus Sales, priester van het Aartsbisdom Utrecht. Hij werd geboren te Babberich op 29 maart 1935. Na zijn priesterwijding op 9 juli 1966 studeerde hij Bijbelse theologie te Nijmegen en Jeruzalem. Op 15 januari 1971 volgde zijn benoeming tot pastor van de parochie H. Joannes Vianney te Deventer en als bijbelexegeet voor het dekenaat Deventer.

Met ingang van 1 september 1977 werd hij benoemd tot pastor voor de theologiestudenten aan de Katholieke Theologische Hogeschool Utrecht. Van 1 augustus 1981 tot 1 september 1988 was hij werkzaam als pastor en teamleider van de studentenparochie Verrijzenis van Christus te Eindhoven. Per 1 september 1988 werd hij benoemd tot pastoor van de H. Werenfridusparochie te Elst. Met ingang van 1 juli 2007 ging hij met emeritaat.
“Nol Sales was voor zijn parochianen en voor ieder aan wie hij toegewijd was een echte herder. Hij trad iedereen open tegemoet, zonder vooroordelen en zonder aanzien des persoons,” schrijft kardinaal Eijk in het overlijdensbericht dat het Aartsbisdom Utrecht heeft verzonden. “Hij had een groot hart voor de nood van een ander. Kwetsbare mensen waren bij hem veilig. Hij was niet alleen ruimhartig maar ook ruimdenkend.”
“Als kundig exegeet en theoloog was hij vertrouwd met Schrift en Traditie. Hij zocht daarbij altijd naar de menselijke maat: niet de letter, maar de geest van de wet had voor hem het laatste woord. Nol was een bescheiden man, belezen, creatief, collegiaal, verstrooid, zonder opsmuk, met humor en met een hart vol medemenselijkheid,” aldus kardinaal Eijk.

Gelegenheid tot afscheid nemen is op maandag 31 januari van 16.00 tot 20.00 uur in de St. Werenfriduskerk, Dorpsstraat 36 te Elst (Gld).
De Eucharistieviering ten uitvaart zal plaatsvinden in bovengenoemde kerk op dinsdag 1 februari a.s. om 10.30 uur. Aansluitend zal de teraardebestelling plaatsvinden op de r.-k. begraafplaats aan de Valburgseweg 67 in Elst (Gld).
De uitvaartplechtigheid is vanwege de coronamaatregelen helaas slechts toegankelijk voor genodigden maar is wel rechtstreeks te beluisteren via www.kerkomroep.nl.

Klik hier voor het volledige overlijdensbericht