Aartsbisdom > Nieuws > TV-Mis op 6 maart vanuit Hengelo

TV-Mis op 6 maart vanuit Hengelo

Op de vierde zondag van de Veertigdagentijd komt de rechtstreekse Eucharistieviering op TV vanuit de Sint Lambertusbasiliek te Hengelo (parochie De Goede Herder). Celebrant is pastoor Marc Oortman, die vertelt: “Vandaag, op Zondag Laetare, Midvasten, horen wij een verhaal van barmhartigheid, over vergevingsgezindheid.

Om dat te ontvangen is het nodig dat we over onze eigen grenzen heenstappen. Het verhaal van de Verloren Zoon geeft ons vandaag voldoende stof tot overdenking.”
In het voorafgaande Geloofsgesprek het verhaal van Mitchell Boers, een docent geschiedenis die in de Paaswake wordt gedoopt. Opgevoed door een niet-gelovende vader en een katholieke moeder heeft hij als twintiger zijn keuze gemaakt om katholiek te worden. Hij legt uit hoe die keuze tot stand is gekomen en waarom hij in Paaswake voor het oog van de televisie gedoopt wil worden in de kerk te Delden (rechtstreekse uitzending van de Paaswake vanuit Delden: zaterdag 26 maart 2016, aanvang 23.20 uur op NPO2).

TV-Mis 6 maart, 10.30 uur op NPO 2
Geloofsgesprek 6 maart, 10.15 uur op NPO 2