Aartsbisdom > Bedevaart > Bedevaart Renkum > Renkum: Gelderse bedevaart in teken van corona

Renkum: Gelderse bedevaart in teken van corona

In het Mariabedevaartsoord Renkum wordt op 18 oktober de jaarlijkse bedevaart georganiseerd voor de Gelderse parochies. Het programma van deze Gelderse bedevaart vindt dit jaar vanwege de coronamaatregelen in aangepaste vorm plaats. “De bedevaart zal gericht zijn op bezinning en gebed om Gods heil en om zegen af te smeken en Hem meer te betrekken bij de huidige situatie van ons land,” aldus de organisatie.

Het bedevaartprogramma (onder voorbehoud van de corona ontwikkelingen) begint om 14.00 uur met orgelmuziek en de mogelijkheid om individueel bloemen te schenken aan Maria. Ook is er vanaf 14.00 uur in de kerk te Renkum Rozenkransgebed ter ere van Onze Lieve Vrouw van Renkum met voorbidders, zodat de bedevaartgangers in stilte kunnen meebidden. Organist Ton Nagel van de Sint Janskathedraal in Den Bosch zal de middag muzikaal begeleiden, samen met enkele zangeressen. De Eucharistieviering begin om 14.45 uur en wordt gecelebreerd door kapelaan S. Steijaert van de parochie Sint Christoffel in West-Maas en Waal. Concelebrant is pastoor H. Scheve van de parochie HH. Twaalf Apostelen (Zutphen e.o.).

Deelname is gratis, vervoer op eigen gelegenheid. De bedevaartkerk O.L.V. Ten Hemelopneming (Dorpsstraat 1, 6871 AA Renkum) is bereikbaar met buslijn 352, uitstappen halte Don Boscoweg.

Aanmelden vooraf s.v.p. via secretariaat@mariavanrenkum.nl of tel.: 0317 312331 (dagelijks van 09.00 tot 11.30 uur).

Tags: