Aartsbisdom > Nieuws > Kardinaal Eijk bij feestelijke opening parochiezaal

Kardinaal Eijk bij feestelijke opening parochiezaal

De geloofsgemeenschap St. Joseph en de parochie Onze Lieve Vrouw van Amersfoort hebben er een mooie locatie bij voor allerlei activiteiten en bijeenkomsten. De verbouwing van de pastorie tot nieuwe Parochiezaal St. Joseph is door vele vrijwilligers, deskundigen en sponsors mogelijk gemaakt. Op zondag 28 februari is de zaal feestelijk geopend, in aanwezigheid van kardinaal Eijk.

De dag begon met een Eucharistieviering, mede uit dankbaarheid voor het welslagen van de verbouwing. In een volle St. Josephkerk sprak kardinaal Eijk warme woorden over de barmhartigheid van God en Jezus die de mensen draagt.

Parochiezaal opening viering

Panelgesprek
Tijdens het middagprogramma speelden saamhorigheid, gastvrijheid en toekomst een voorname rol. In een panelgesprek onder leiding van Leo Fijen (KRO-NCRV) spraken Colette Rientjes (betrokken bij het gezinswerk), pastoraal werkster Edith Vos (catechese), Lucas Bolsius (burgemeester van Amersfoort) en Gradus Traa (bouwvrijwilliger) over het belang van de gemeenschap en een goede ruimte voor ontmoeting. De burgemeester bood zelfs aan om een vegetarische kookavond te organiseren, om de ontmoeting rondom dit gemeenschapshuis te stimuleren.

Parochiezaal opening panel

Koker
Na een film van de kinderwoorddienst onthulde kardinaal Eijk een geschenk van de Vietnamese gemeenschap – een glas-in-lood kunstwerk met daarin het internationale logo van het Heilig Jaar van de Barmhartigheid: Jezus die een verloren man op Zijn schouders draagt. Vervolgens werd een koker in de grond gestopt, met daarin alle namen van mensen die hebben bijgedragen aan de verbouwing, zodat over 100 jaar bij een volgende uitbouw dit moment herinnerd wordt. De bouwcommissie overhandigde tenslotte een beeldje op het terras als uitnodiging om de toekomst in te kijken.

Parochiezaal opening koker

Tags: