Aartsbisdom > Nieuws > TV-Mis op 24 januari vanuit Hengelo

TV-Mis op 24 januari vanuit Hengelo

De wekelijkse Eucharistieviering op televisie komt op 24 januari, de derde zondag door het jaar, vanuit de Sint Lambertusbasiliek in Hengelo. Celebrant is pastoor Oortman van de samenwerkende parochies HH. Jacobus en Johannes, De Goede Herder (waartoe de St. Lambertusbasiliek behoort) en H. Geest.

Voorafgaand aan de TV-Mis zendt omroep KRO-NCRV het Geloofsgesprek uit. Ditmaal komt de 18-jarige Augustina Zaal aan het woord. Zij zet zich in voor jongeren die achterblijven en doet dat via het project M25 in het bisdom Rotterdam. Dat project krijgt aandacht vanwege het Heilig Jaar van de Barmhartigheid. “In het bisdom Rotterdam wordt middels de geloofsgesprekken de schijnwerper gericht op barmhartigheid in verschillende vormen. Augustina weet jongeren te mobiliseren voor daden van barmhartigheid en wordt daardoor gesterkt in haar geloof,” zo meldt de omroep op haar website.

In het kader van het Heilig Jaar van de Barmhartigheid is in de St. Lambertusbasiliek op 13 december 2015 een Heilige Deur geopend (zie foto). Op deze site is inmiddels een overzichtspagina beschikbaar met informatie over openings- en mistijden van de drie kerken met Heilige Deuren in het Aartsbisdom Utrecht, alsmede informatie over enkele bijzondere vieringen in deze kerken vanwege het Heilig Jaar.

– Geloofsgesprek: zondag 24 januari om 10.15 uur op NPO 2
– Eucharistieviering: zondag 24 januari om 10.30 uur op NPO 2