Aartsbisdom > Nieuws > Drie vacatures bij Aartsbisdom Utrecht

Drie vacatures bij Aartsbisdom Utrecht

Op het kantoor van het Aartsbisdom Utrecht zijn momenteel drie vacatures: voor een diocesaan diaconaal werker, voor een projectmedewerk(st)er liturgie en voor een projectmedewerk(st)er huwelijk en gezin. Geïnteresseerden kunnen hun schriftelijke sollicitatie, voorzien van c.v., vóór 15 januari a.s. insturen.

De werkzaamheden van de diocesaan diaconaal werker (1,0 fte) zijn het opzetten, in stand houden en ondersteunen van een diaconale structuur binnen de parochies van het Aartsbisdom Utrecht; het onderhouden van contacten met PCI-besturen inzake benoemingen, jaarplan, begroting, jaarverslag en jaarrekening; het vormen en toerusten van leden van PCI-besturen, leden van pastorale teams en vrijwilligers op het gebied van caritas en diaconie; het initiëren, ontwikkelen en ondersteunen van diaconale activiteiten in de eucharistische centra in de parochies; het initiëren, ontwikkelen en ondersteunen van diaconale projecten die voortvloeien uit contacten met PCI-besturen en pastorale teams.
De projectmedewerk(st)er liturgie (voltijds of deeltijds) gaat aan het werk om de liturgie in de parochies te helpen ondersteunen en verrijken. Het betreft een aanstelling voor 1 jaar (met uitzicht op een tweede jaar). De werkzaamheden zijn: kennis over de betekenis van de liturgie vergroten, in het bijzonder de Eucharistie, door toerusting van pastorale beroepskrachten en vrijwilligers en het schrijven van artikelen voor bladen en websites; liturgisch materiaal aanreiken/uitbreiden voor de website van het Aartsbisdom Utrecht; liederen die geschikt zijn voor de liturgie en nieuwe composities van missen meer bekendheid helpen geven in de parochies (waaronder door het organiseren van bijeenkomsten voor koren).
De projectmedewerker huwelijk en gezin (0,5 fte) onderhoudt onder andere contacten met jonggehuwden, jonge gezinnen en met de priesters en diakens ter ondersteuning van de gezamenlijke huwelijksvoorbereiding en het opzetten van gezinsdagen. De werkzaamheden betreffen: het opzetten van de huwelijkscursus ‘pre marriage course’, een cursus die voor meerdere parochies samen in een regio gegeven gaat worden; het aanbieden van een ‘marriage course’; het helpen ondersteunen en verder ontwikkelen van de bijeenkomsten van gehuwde paren en gezinsdagen; het zorgdragen voor financiële verantwoording van de activiteiten binnen het kader van het huwelijkspastoraat in samenwerking met de afdeling financiën.

Klik hier voor de volledige teksten van de drie vacatures en de contactgegevens.