Aartsbisdom > Nieuws > Expositie in Calixtusbasiliek van jongeren over ‘barmhartigheid’

Expositie in Calixtusbasiliek van jongeren over ‘barmhartigheid’

Aan het eind van het Heilig Jaar van de Barmhartigheid is er in de H. Calixtusbasiliek te Groenlo een bijzondere tentoonstelling te zien. Deze Calixtusbasiliek (St. Paulusparochie) is één van de drie kerken in het Aartsbisdom Utrecht met een Heilige Deur. Kinderen en jongeren hebben zowel bij de voorbereiding op de Eerste Heilige Communie en het Heilig Vormsel als tijdens de terugkomdagen nagedacht over wat barmhartigheid voor hen betekent.

Leerlingen van de brugklas van scholengemeenschap Marianum hebben muurkranten gemaakt ter afsluiting van een project over vluchtelingen.
Veel van deze werkstukken zijn te zien tijdens de tentoonstelling in de H. Calixtusbasiliek. De expositie is nog te zien na de Pontificale Eucharistieviering op 13 november (aanvang 10.30 uur), waarbij mgr. Th. Hoogenboom de Heilige Deur zal sluiten. Leerlingen van de bovenbouw van het Marianum laten dan ook een film zien die zij zelf gemaakt en samengesteld hebben over de impact die de oorlog in Syrië op de bevolking heeft, inclusief een interview met een Syrische vluchteling.

H. Calixtusbasiliek, Kerkstraat 8 Groenlo

Tags: