Aartsbisdom > Nieuws > Kerkbalans inluiden: weinig werk, groots effect

Kerkbalans inluiden: weinig werk, groots effect

In januari klonk klokgelui in meer dan 40 plaatsen, van Groningen tot Maastricht, bij de start van de Actie Kerkbalans. In 2017 start Kerkbalans met nóg meer Inluidmomenten: “Zaterdag 21 januari luiden om 13.00 uur op meer dan 100 plekken de klok. Hebt u uw gemeente of parochie al aangemeld voor een eigen Inluidmoment?,” zo schrijft de landelijke organisatie van Kerkbalans, de Interkerkelijke Commissie Geldwerving (ICG), op haar website.

Tot donderdag 10 november ontvangen de eerste 100 aanmelders het boek ‘De jukebox van mijn ziel’, “een prachtig boek vol inspirerende meditaties van Gerard van Midden, om mee te vieren of te rouwen,” aldus de ICG.

Op de site zet de ICG onder het kopje ‘weinig werk, groots effect!’ vijf voordelen van het Inluidmoment op een rij:

• Aandacht voor de kerk en haar rol in de samenleving;
  • Publiciteit met medewerking van een bekend persoon en lokale en regionale pers;
  • Samen staan we sterker: 100 gemeenten of parochies door heel het land luiden op hetzelfde moment Kerkbalans in;
  • Een feestelijke opkikker voor vrijwilligers: samen Kerkbalans starten;
  • Kans om mensen positief te motiveren om te geven voor hun lokale kerk.

Meer weten over de Actie Kerkbalans of het Inluidmoment? Op www.kerkbalans.nl/inluiden is alle informatie te vinden, inclusief een handig Stappenplan. Daar kunnen parochies/geloofsgemeenschappen zich ook aanmelden voor het Inluidmoment.

Tags: