Aartsbisdom > Nieuws > Voor de 37ste keer Kerken Kijken Utrecht

Voor de 37ste keer Kerken Kijken Utrecht

Deze zomer vindt de 37ste editie plaats van Kerken Kijken Utrecht. Tot en met 14 september zijn de deuren van elf binnenstadskerken voor het publiek geopend. Vanwege vieringen kan het zijn dat een kerk tijdelijk niet toegankelijk is. Eén van de deelnemende kerken is de St. Catharinakathedraal.

De gidsen van Kerken Kijken Utrecht zijn aanwezig voor rondleidingen, met aandacht voor de architectuur, bouwgeschiedenis en kunstschatten die de kerken herbergen. Bij de VVV en in de kerken zijn routekaartjes verkrijgbaar en pelgrimspassen die in de kerken afgestempeld kunnen worden. Zowel de toegang als de rondleiding zijn traditiegetrouw gratis, maar een (kleine) donatie wordt op prijs gesteld. Alle kerken zijn rolstoeltoegankelijk.

Per jaar trekt het project Kerken Kijken Utrecht meer dan vijftigduizend bezoekers naar de Utrechtse binnenstad.

Evenals in 2018 kunnen muziekliefhebbers deze zomer bijna iedere vrijdag een gratis lunchconcert bijwonen in één van de opengestelde kerkgebouwen. Musici uit binnen- en buitenland verlenen hieraan hun medewerking.

Kijk voor meer informatie en de openingstijden van de deelnemende kerken op www.kerkenkijken.nl.