Aartsbisdom > Nieuws > Bestel nu: Nederlandse vertaling ‘Christus vivit’

Bestel nu: Nederlandse vertaling ‘Christus vivit’

‘Christus vivit’ (‘Christus leeft’) is de titel van de exhortatie die paus Franciscus schreef naar aanleiding van de synode over ‘jongeren, het geloof en de onderscheiding van de roeping’ (3-28 oktober 2018) in Rome. Deze postsynodale exhortatie is nu beschikbaar in de door de Nederlandse Bisschoppenconferentie geautoriseerde vertaling.

“Hij is onze hoop en de mooiste jeugd van deze wereld. Alles wat Hij aanraakt, wordt jong, wordt nieuw, vult zich met leven. Daarom zijn de eerste woorden die ik tot iedere christelijke jongere wil richten: Hij leeft en wil dat jij leeft!” Met deze woorden begint paus Franciscus de exhortatie. De vertaling is uitgegeven in de serie Kerkelijke Documentatie (nr. 1-2019).

In diezelfde editie van Kerkelijke Documentatie is nog een tekst opgenomen die interessant is voor jongeren en werkers in het jongerenpastoraat, maar ook voor alle liefhebbers van sport. Het betreft het document ‘Dare il meglio di sé’, ‘Het beste van jezelf geven’, van het dicasterie voor Leken, Gezin en leven. Hierin wordt een katholiek perspectief gegeven op sport in relatie tot de menselijke persoon, met aandacht voor de positieve aspecten van sport maar ook voor de risico’s en negatieve kanten daarvan.

Kerkelijke Documentatie nr. 1-2019 kost € 15 (inclusief verzendkosten, exclusief behandelkosten van € 1,10). Bestellen kan via het bisdom Breda, tel.: 076 5223444, dagelijks telefonisch bereikbaar tot 12.30 uur. Per e-mail: stuur een mail naar bestel@rkk.nl met in het bericht uw naam, volledige adresgegevens en het aantal exemplaren dat u wilt bestellen. Per post kan dat via: Bisdom Breda, Postbus 90.189, 4800 RN Breda.

Foto: Ramon Mangold

Tags: