Aartsbisdom > Nieuws > Dag van het Jodendom in het teken van thema ‘De Vreemdeling’

Dag van het Jodendom in het teken van thema ‘De Vreemdeling’

Sinds 2008 wordt in de Rooms-Katholieke Kerk in Nederland op 17 januari de Dag van het Jodendom gehouden. In 2017 staat deze dag in het kader van het thema ‘De Vreemdeling’.

Om deze dag meer onder de aandacht te brengen, hebben de Projectgroep Dag van het Jodendom en de Katholieke Raad voor Kerk en Jodendom op verzoek van de Nederlandse bisschoppen een aantal suggesties ontwikkeld voor de verkondiging op de tweede zondag door het jaar A (15 januari 2017) en de voorbeden. In het Aartsbisdom Utrecht zijn deze inmiddels doorgezonden naar de parochies. De suggesties kunnen ook hier worden gedownload.

Meer informatie over de Dag van het Jodendom, het thema en suggesties voor gespreksavonden en andere activiteiten: www.dagvanhetjodendom.nl. Veel van dit materiaal is ook bruikbaar op andere momenten in het kerkelijk jaar.

Tags: