Aartsbisdom > Nieuws > Gepensioneerd pastoraal werkster Starmans overleden

Gepensioneerd pastoraal werkster Starmans overleden

Het Aartsbisdom Utrecht ontving 29 maart het bericht dat Catharina Liduina Maria (Toos) Starmans op 26 maart 2019 te Nijmegen is overleden. Zij werd geboren te Nijmegen op 3 juli 1933 en was sinds 1956 Vrouwe van Bethanië.

Per 1 augustus 1977 werd zij aangesteld als pastoraal werkster te Apeldoorn met taken in de Fabianus- en Sebastianusparochie en als districtscatecheet voor het r.-k. basis- en kleuteronderwijs. Vanaf 29 september 1984 was zij werkzaam in het parochiepastoraat in de Fabianus- en Sebastianusparochie te Apeldoorn en in de Bonifatiusparochie te Ugchelen. Met ingang van 31 juli 1998 ging zij met pensioen.

De viering ten afscheid vindt plaats op maandag 1 april om 12.00 uur in de Sacramentskerk te Nijmegen (Heyendaalseweg 300). Voorafgaand is er vanaf 11.30 uur gelegenheid om haar een laatste groet te brengen. De begrafenis vindt aansluitend plaats op Begraafpark Heilig Land Stichting (Mgr. Suyslaan 4, Heilig Landstichting; de ingang is naast de Cenakelkerk). Nadien is er gelegenheid tot condoleren en samenzijn in de Piet Gerritszaal, bij de ingang van het kerkhof.

Op maandagochtend om 11.15 uur, rond dezelfde tijd als de uitvaart, zal Toos Starmans in Huize Rosa – waarmee zij zeer verbonden was – worden herdacht in de viering in de Dominicuskapel.

Correspondentieadres:
Vrouwen van Bethanië, Stadshouderslaan 37, 3583 JC Utrecht

Klik hier voor de rouwkaart namens de familie en Bethanië