Aartsbisdom > Nieuws > Maartnummer ‘Op Tocht’: heiligen en actualiteiten

Maartnummer ‘Op Tocht’: heiligen en actualiteiten

Het hart van de eind vorige week verschenen maarteditie van bisdomblad ‘Op Tocht’ wordt gevormd door een artikel over het bijzondere Cunerabeeld uit de Georgiuskerk in Terborg (Maria Laetitia parochie). Na de verkoop van deze neogotische kerk aan een lokale ondernemer slaagde het parochiebestuur erin voor belangrijke inventarisstukken een mooie herbestemming te vinden: Cunera verhuisde samen met twee andere beelden naar het Stadsmuseum in Rhenen.

Ook in dit nummer: veel berichten uit de parochies, zoals over de jaarlijkse gebedsactie ‘24 uur voor de Heer’ eind maart en de oecumenische herdenkingswake voor de martelaren op 15 april in Apeldoorn. Plus een interview met de recent voor het Opus Dei gewijde priester Martijn Pouw, die sinds kort in Utrecht woont en werkt. Hij moet nog wennen en mensen leren kennen, maar wil dan met volle kracht het geloof zichtbaar maken in de stad.

En verder: een artikel over tien jaar Dag van het Jodendom in Nederland, aandacht voor het jubileumprogramma in Gendringen, waar men dit jaar viert dat de katholieken er 200 jaar kerken, en de integrale tekst van de Vastenbrief van kardinaal Eijk. Vanuit de DKCI schreef Hans Oldenhof een artikel over de strijdbare heilige Sint Joris. Aandacht voor jongeren is er onder meer in de vorm van een bijdrage over theatergroep ‘sTOF uit de Twentse parochie Maria Vlucht, die de Bijbel naar het heden vertaalt. De achterpagina van ‘Op Tocht’ staat ten slotte in het teken van bedevaarten: naar Kevelaer en naar Echternach.

Lees hier de Vastenbrief van kardinaal Eijk
Klik hier om dit nummer na te bestellen of voor een abonnement

Tags: