Aartsbisdom > Nieuws > Restauratie interieur H. Nicolaaskerk Baarn

Restauratie interieur H. Nicolaaskerk Baarn

In juli ging na een feestelijke Eucharistieviering de H. Nicolaaskerk te Baarn (parochie HH. Martha en Maria) voorlopig dicht. De reden is de derde restauratiefase van deze driebeukige neogotische hallenkerk uit 1905. In deze fase wordt het interieur onder handen genomen. Het decembernummer van het bisdomblad ‘Op Tocht’ dat deze week verschijnt, bevat een artikel over deze restauratie.

Elementen in de kerk werden tijdelijk verwijderd of van bescherming voorzien en dankzij steigers kan op 12 meter hoogte het restauratiewerk verricht worden. Directeur Tom van Garderen van het gelijknamige bouwbedrijf uit Baarn is al zijn hele leven parochiaan van de Nicolaaskerk. “Als kind was ik er actief als misdienaar,” vertelt hij. Hij is de tweede generatie sinds de oprichting door Tom van Garderen senior in 1982. “Van vader op zoon zijn we al twaalf jaar bezig met deze kerk. We hebben in die periode het dak er al af gehad en samen met een glazenier zijn ook de glas-in-loodramen gedaan.”

Klik hier voor het hele verhaal

Foto: Gerben Hilbrink