Aartsbisdom > Nieuws > Kijk terug: Geloofsgesprek over WJD met Mauricio Meneses

Kijk terug: Geloofsgesprek over WJD met Mauricio Meneses

Tijdens het wekelijkse Geloofsgesprek (voorafgaand aan de Eucharistieviering op tv) kwam zondag 17 februari pastor Mauricio Meneses aan het woord. Deze priester van het Aartsbisdom Utrecht nam in januari deel aan de Wereldjongerendagen (WJD) in Panama en vertelt daarover in het Geloofsgesprek.

“Met groot enthousiasme spreekt deze Spaanstalige priester uit Colombia die nu een paar jaar in het Aartsbisdom Utrecht werkt en voortreffelijk Nederlands spreekt, over paus Franciscus en over diens talent om jongeren aan te spreken op hun taak in de Kerk,” aldus omroep KRO-NCRV over de uitzending.

KRO-NCRV: “Jongeren vormen in de R.-K Kerk geen parallelle Kerk maar een wezenlijk deel van een en dezelfde Kerk. De paus manifesteerde zich als een bruggenbouwer die opriep om de muren in Kerk en samenleving te slechten en alle groepen te verbinden. Met die woorden is Mauricio Meneses teruggekeerd. Maar hij is ook onder de indruk van Nederlandse jongeren die in arme gastgezinnen leefden en daar voor het eerst in hun leven hebben ervaren wat het betekent in armoede te leven. Die verbondenheid met mensen die niets hebben en toch alles geven, heeft op Mauricio Meneses diepe indruk gemaakt.”

Inmiddels verscheen op Katholiekleven.nl ook de eerste WJD-vlog van deelnemers Femke, Marco, Felipe en Lucas. Hierin vertelt Lucas hoe hij de titel ‘king of dance’ verdiende en Felipe hoe enthousiast de Nederlanders in Panama werden verwelkomd. Femke en Marco gaan in gesprek met mede WJD’ers, die vertellen: “Iedere dag is weer een feestje.”

Foto: via KRO-NCRV

Tags: