Aartsbisdom > Nieuws > Februarinummer ‘Op Tocht’: focus op WJD

Februarinummer ‘Op Tocht’: focus op WJD

Medio februari is de tweede editie van bisdomblad ‘Op Tocht’ van dit jaar verschenen. Hierin is ruim aandacht voor de Wereldjongerendagen, die in januari plaatsvonden in het Zuid-Amerikaanse Panama. Zo’n 130 Nederlandse jongeren waren erbij, waaronder een groep uit het Aartsbisdom Utrecht. Enkele deelnemers vertellen hoe zij werden geraakt door de gastvrijheid van de Panamezen.

Ook in ‘Op Tocht’: een interview met Gerard Beemster, dirigent van het jubilerende Kathedrale Koor Utrecht dat in 2019 zijn 150-jarig bestaan viert samen met de Kathedrale Koorschool Utrecht, die 60 jaar bestaat. Beemster zelf is inmiddels voor het dertigste seizoen verbonden aan het kathedrale koor. Hij vertelt uitgebreid over zijn leven als (kerk)musicus.
Verder onder meer in dit nummer: een verslag van de jaarlijkse ontmoetingsdag voor religieuzen, ditmaal gehouden in het Moederhuis van de Zusters van Sint Jozef te Amersfoort, een artikel over de H. Elisabeth van Thüringen in de diaconale jaarserie over beschermheiligen en aandacht voor de Actie Kerkbalans. De column van kardinaal Eijk sluit aan bij het verslag elders in deze editie van het tienjarig jubileum van de Broeders van Sint Jan in de stad Utrecht.

Lees hier de column van kardinaal Eijk
Klik hier om dit nummer na te bestellen of voor een abonnement

Tags: