Aartsbisdom > Nieuws > ‘Kerst van Stal’ in Bonifatiuskerk Lichtenvoorde

‘Kerst van Stal’ in Bonifatiuskerk Lichtenvoorde

In de Bonifatiuskerk te Lichtenvoorde (parochie Sint Ludger) wordt voor de derde keer ‘Kerst van Stal’ gehouden. Kerstbomen, kerstverlichting, kerststallen en een wensbomenbos maken onderdeel uit van het programma, dat bedoeld is voor het hele gezin. Maar er is ook een foto expositie van de oudheidkundige vereniging te zien. ‘Kerst van Stal’ (t/m 26 december, Rapenburgsestraat 23) staat in het teken van Kerst over de hele wereld.

De op landen geselecteerde kerststallen (van verzamelaars Ben Rouwhorst en Geert Scholten) zijn van een toelichting voorzien hoe in dat betreffende land kerst leeft en gevierd wordt. Naast de kerststallenexpositie heeft de organisatie de hand weten te leggen op de verzameling van Geert Scholten. De verzameling bestaat uit zo’n 1.200 engelen in allerlei soorten en maten. Samen met de 300 engelen van verzamelaar Ben Rouwhorst, wordt dit waarschijnlijk de grootste engelen tentoonstelling die er in Nederland te zien is.
De expositie wordt aangevuld met meerdere concerten. Zo zullen de ‘eigen’ koren van de Ludgerparochie op 21 december hun kerstprogramma afwisselend ten gehore brengen om te eindigen in een gezamenlijke finale.

Klik hier voor meer informatie