Aartsbisdom > Nieuws > Back to Church: gratis brochure ‘Kerkgebouw’ nog te bestellen

Back to Church: gratis brochure ‘Kerkgebouw’ nog te bestellen

Binnen een maand tijd zijn er al tientallen bestellingen gedaan voor de speciale brochure die katholiekleven.nl samen met rkkerk.nl beschikbaar stelt voor parochies die meedoen met Back to Church. De oplage komt daarmee op enkele duizenden exemplaren.

De gratis brochure laat zien hoe een kerkgebouw is ingericht en wat de betekenis daarvan is. Parochies die de brochure willen ontvangen, kunnen deze tot 1 augustus bestellen. Daarna zijn bestellingen mogelijk zolang de voorraad strekt. Aanvragen kan via contact@katholiekleven.nl. De brochures worden in de eerste week van september verzonden.

Kerkproeverij/Back to Church is een van oorsprong Engels initiatief. Het werd in 2017 in Nederland geïntroduceerd vanuit de Raad van Kerken. De Nederlandse bisschoppen schaarden zich achter het idee om kerkgangers te vragen voor een bepaalde zondag mensen uit hun eigen omgeving – bijvoorbeeld familie, vrienden, buren, collega’s – uit te nodigen (weer) een keer mee naar de kerk te gaan. Back to Church daagt uit om te bouwen aan een cultuur die uitnodigend is en die de drempel verlaagt om (weer) een keer naar de kerk te gaan.
Het weekend van 15 en 16 september 2018 is uitgekozen als landelijk moment om een Back to Church-zondag te houden. Er kunnen andere data gekozen worden, daarin zijn de parochies dit keer vrij, maar de publiciteit en ondersteuning is op genoemde data gericht.

Meer informatie over deze editie van Back to Church: klik hier

Foto: Ramon Mangold