Aartsbisdom > Nieuws > Diocesaan diaconaal werker Harry Scharrenborg vertrekt

Diocesaan diaconaal werker Harry Scharrenborg vertrekt

Met ingang van 1 augustus 2018 zal Harry Scharrenborg zijn activiteiten voor de Diocesane Kerkelijke Caritas Instelling (DKCI) neerleggen. Scharrenborg is 63 jaar en heeft besloten dat een nieuwe levensfase is aangebroken waarin hij zich op andere zaken dan het werk wil gaan richten.

In een e-mail zijn inmiddels de betrokkenen op de hoogte gebracht van het komende vertrek van Harry Scharrenborg. DKCI-voorzitter J.G. Verheij en mgr. Th.C.M. Hoogenboom schrijven daarin: “Harry heeft in de afgelopen decennia diverse functies vervuld binnen het Aartsbisdom Utrecht. Vanuit zijn functie bij Dekenaat Gelderland-Oost is hij na de opheffing van het Dekenaat per 1 oktober 2008 in dienst getreden van de DKCI. Harry heeft zich in de afgelopen 10 jaar als diaconaal werker voor de DKCI met veel inzet en enthousiasme verdienstelijk gemaakt voor de diaconie en voor het caritaswerk in Oost-Gelderland, Salland en het Aartsbisdom Utrecht. Wij zijn Harry daarvoor erkentelijk.”

Over de wijze waarop na 1 augustus 2018 in het werkgebied van Harry Scharrenborg zal worden voorzien in de begeleiding van parochiële caritasinstellingen en parochies op het terrein van caritas en diaconie volgen tijdig nadere berichten. Betrokkenen ontvangen te zijner tijd ook bericht over de wijze waarop in zijn werkkring afscheid zal worden genomen van Scharrenborg.