Aartsbisdom > Nieuws > Aartsbisdom Utrecht zoekt nieuwe jongerenwerker

Aartsbisdom Utrecht zoekt nieuwe jongerenwerker

Vanwege de samenvoeging van de pastorale teams van de HH. Martha en Mariaparochie (Baarn e.o.) en de parochie Onze Lieve Vrouw van Amersfoort, gaat pastor Mauricio Meneses fulltime aan de slag voor beide samenwerkende parochies. Hij blijft wel in Baarn wonen. Dat betekent dat hij per 1 september zijn taak (0,5 fte) als jongerenwerker binnen het Aartsbisdom Utrecht neerlegt. Het Aartsbisdom Utrecht is daarom per die datum op zoek naar een nieuwe jongerenwerker.

De jongerenwerker van het aartsbisdom onderhoudt onder andere contacten met de doelgroep en bouwt het netwerk uit. Samen met jongeren organiseert de jongerenwerker bovendien allerlei activiteiten, uitgewerkt in een jaarprogramma, en projecten zoals de deelname aan Wereldjongerendagen, pelgrimsreizen en diverse zomerkampen.
Verder geeft de jongerenwerker (onder eindverantwoordelijkheid van de vicaris Jeugd en jongeren) leiding aan het Jongerenplatform (JPU); aan het team voor de vormelingendagen en aan het team van de Tarcisiusdag (voor misdienaars en acolieten). Deze Tarcisiusdag wordt dit jaar op 6 oktober in Utrecht gehouden.
Daarnaast biedt de diocesane jongerenwerker onder andere ondersteuning aan parochiële vrijwilligers in het jongerenwerk; onderhoudt contacten met parochiële jongerenwerkers in het bisdom en met jongerenwerkers vanuit de andere bisdommen binnen het Officium Iuventutis.

Reacties moeten vóór 1 september 2018 ingestuurd worden, klik hier voor de gehele tekst van de advertentie en de contactgegevens.

NOTA BENE: Het is eventueel mogelijk om deze functie te combineren met die van parochiële jongerenwerker en catecheet in de parochies H. Kruis en H. Lebuinus. Deze vacature (met een reactietermijn tot 1 februari 2018) heeft namelijk nog geen geschikte kandidaat opgeleverd. Voor meer informatie over deze vacature: klik hier.

Tags: