Aartsbisdom > Nieuws > Ontmoetingsdag leden gebedskring op 6 mei

Ontmoetingsdag leden gebedskring op 6 mei

Aansluitend op diakenwijding Mauricio Meneses Santiago

De leden van de gebedskring van het Ariënsinstituut hebben deze week materiaal voor komende Roepingenzondag (7 mei) ontvangen, plus een uitnodiging voor de jaarlijkse ontmoetingsdag op 6 mei. Deze dag in het weekeinde van Roepingenzondag vindt plaats in Utrecht en is bedoeld voor de leden van de Diocesane Gebedskring en allen die het Ariënsinstituut een warm hart toedragen.

De ontmoetingsdag valt samen met de diakenwijding van Mauricio Meneses Santiago in de Utrechtse St. Catharinakathedraal. Deze viering vangt aan om 11 uur. Aansluitend is er een receptie in de nabijgelegen Nicolaïkerk. Viering en receptie vormen het eerste deel van de jaarlijkse ontmoetingsdag. Na de lunch is er een kort middagprogramma, bestaande uit onder meer een toespraak door rector Kuipers van de priesteropleiding het Ariënsinstituut en een getuigenis van Mauricio Meneses Santiago. De ontmoetingsdag wordt afgesloten met een borrel. Wie de ontmoetingsdag wil bijwonen, wordt verzocht zich in verband met de catering vóór 1 mei aan te melden bij rector Kuipers: rector@ariensinstituut.nl of via de antwoordstrook van uitnodiging, klik hier.

Er wordt dit jaar dit jaar nog een tweede priesterstudent van het aartsbisdom diaken gewijd: de diakenwijding van Ronald den Hartog vindt plaats op zondag 21 mei om 15 uur te Bovendonk (Hofstraat 8 Hoeven), de deeltijd priester- en diakenopleiding van het bisdom Breda, waar hij studeert.
Beiden worden tot transeunt diaken gewijd: de laatste stap op weg naar de priesterwijding (die is op 11 november in Utrecht).