Aartsbisdom > Nieuws > Gelovigen welkom bij gebed voor martelaren en vrede

Gelovigen welkom bij gebed voor martelaren en vrede

Mgr. Hoogenboom namens R.-K. Kerk aanwezig

Voor de zevende keer organiseert de gemeenschap van Sant’Egidio Nederland op 4 april van 19 tot 21 uur in de Onze Lieve Vrouwekerk (Hoofdstraat 18 te Apeldoorn) de jaarlijkse oecumenische gebedsdienst voor de martelaren. De gemeenschap van Sant’Egidio hoopt dat ook veel ‘gewone’ kerkgangers van uiteenlopende kerken die avond naar de OLV-kerk komen.

Gebed martelaren Hoogenboom klDit keer is de aartsbisschop van de Syrisch Orthodoxe kerk Mor Polycarpus de voorganger. Namens de R.-K. Kerk is de Utrechtse hulpbisschop Hoogenboom bij deze viering. Zij worden geflankeerd door hoogwaardigheidsbekleders van onder andere de Oud-Katholieke Kerk, de Russisch-Orthodoxe Kerk, de Koptische Kerk en de Protestantse Kerk Nederland.

Diaken Ronald Dashorst van de gemeenschap van Sant’Egidio: “Het is passend om ter voorbereiding op het Paasfeest samen te komen in deze oecumenische gebedsdienst. Wij hopen dat de verschillende christelijke kerken ruim vertegenwoordigd zijn. Het belooft een indrukwekkende viering te worden waarin de namen genoemd zullen worden van de christenen in de wereld die recent voor hun geloof hun leven hebben gegeven. Het is een gebed uit solidariteit met alle christenen die leven in de verdrukking en vervolgd worden voor hun geloof. Het is een uitnodiging voor het hele land, voor alle mensen die de vrede een warm hart toedragen.”

Tags: