Aartsbisdom > Nieuws > 41ste editie Kerken Kijken Utrecht

41ste editie Kerken Kijken Utrecht

Deze zomer vindt de 41ste editie plaats van Kerken Kijken Utrecht. Elf binnenstadskerken (waaronder de St. Catharinakathedraal) in Utrecht zijn in deze periode voor het publiek geopend. De toegang is gratis, een (kleine) donatie wordt op prijs gesteld.

Het zomerseizoen begon op zaterdag 1 juli en loopt t/m zondag 10 september. Vrijwillige gastheren en -vrouwen staan klaar om mensen desgewenst te informeren over de architectuur, bouwgeschiedenis en kunstschatten van de betreffende kerken. In sommige kerken zijn in deze periode extra activiteiten, zoals concerten of exposities. Alle kerken zijn rolstoeltoegankelijk.

Omdat veel van de kerken nog in gebruik zijn voor de eredienst, kan het voorkomen dat een kerk wegens huwelijks- of rouwdiensten gesloten is. Ook andere (besloten) bijeenkomsten kunnen tot sluiting leiden.

Kijk voor meer informatie en de openingstijden van de deelnemende kerken op www.kerkenkijken.nl.

Foto: het orgel in de St. Catharinakathedraal