Aartsbisdom > Nieuws > 24 uur voor de Heer in Utrechtse parochies

24 uur voor de Heer in Utrechtse parochies

In 2014 nam paus Franciscus het initiatief om wereldwijd een bezinningsdag te houden op de vierde zaterdag in de Veertigdagentijd, onder de titel ‘24 uur voor de Heer’. Sindsdien wordt deze gebedsdag elk jaar gehouden, zo ook in 2018: de Utrechtse stadsparochies bijvoorbeeld organiseren van 9-10 maart een wake onder het motto ‘Festival van Aanbidding en vergeving’.

Paus Franciscus zegt over zijn initiatief: “Laten wij opnieuw het sacrament van de verzoening met overtuiging in het middelpunt plaatsen, omdat dit het mogelijk maakt de grootheid van de barmhartigheid werkelijk te ervaren. Voor iedere boeteling zal het een bron zijn van ware innerlijke vrede.” Paus Franciscus zelf zal op deze dag voorgaan in een boeteviering in de Sint Pietersbasiliek te Rome.

In de stad Utrecht wordt de gebedswake gehouden in de Mariakapel naast de Augustinuskerk aan de Oudegracht. Deze start vrijdagavond 9 maart met een Eucharistieviering. Bijna 24 uur is het Allerheiligste uitgesteld en is er gelegenheid tot gebed in stilte, aanbidding met zang en biecht.
De parochie Licht van Christus organiseert in de Willibrordkerk te Vleuten (Pastoor Ohllaan 34) een programma rond ‘24 uur voor de Heer’. De gehele middag is er op 10 maart in deze kerk gebed en gelegenheid voor een persoonlijk gesprek met de priester. Ook is er die middag de mogelijkheid om het sacrament van verzoening te ontvangen.

Klik hier voor de poster van de Utrechtse stadsparochies

Klik hier voor de poster van de parochie Licht van Christus