Aartsbisdom > Nieuws > 15 mei: Roepingenzondag

15 mei: Roepingenzondag

Elk jaar op de vierde zondag van Pasen viert de Rooms-Katholieke Kerk Wereldroepingendag: dit jaar is dat op 15 mei. In alle kerken en kloosters wordt die dag speciaal gebeden voor roepingen tot het priesterschap, het diaconaat en het godgewijde leven. Op het materiaal voor Roepingenzondag dat de parochies enkele weken geleden hebben ontvangen, figureert een mobiele telefoon die rinkelt. Op het scherm staat: ‘God belt’. En nu? Aannemen of verbinding verbreken? Op dit dilemma speelt het materiaal van Roepingenzondag 2011 in.

Tot het materiaal voor Roepingenzondag behoort niet alleen een gebedsprentje, maar ook een gebedenboekje ‘Twaalf gebeden om roepingen’ dat een jaar lang te gebruiken is. De parochies hebben bovendien een poster ontvangen waarmee de aandacht op Roepingenzondag gevestigd kan worden.
In het Aartsbisdom Utrecht is ook een Diocesane Gebedskring actief, die momenteel ruim 650 leden telt. Dat zijn dikwijls gelovigen die het belangrijk vinden in hun persoonlijk gebed te bidden om roepingen. Maar er zijn ook leden die in bestaande gebedsgroepen bidden om roepingen. Zo zijn er gebedsgroepen in Hengelo (Ov.), in Lichtenvoorde, in Enschede en in Utrecht. Voor meer informatie of opgeven voor de gebedskring schrijf naar:
Diocesane Gebedskring, p/a Keistraat 9, 3512 HV Utrecht.

Meer informatie over Roepingenzondag 2011 en downloads van het materiaal is te vinden op de site van de Roepingenraad van het Aartsbisdom Utrecht, klik hier. Op deze site is ook de boodschap van paus Benedictus XVI voor Roepingenzondag te lezen

Poster RPZ Utrecht

Tags: