Aartsbisdom > Nieuws > 14de Willibrordprocessie door Utrechtse binnenstad

14de Willibrordprocessie door Utrechtse binnenstad

De veertiende editie van de jaarlijkse Willibrordprocessie door de binnenstad van Utrecht vond plaats op zondag 11 september 2016. Studenten van de priesteropleiding het Ariënsinstituut droegen de reliekschrijn vanaf het standbeeld van Willibrord op het Janskerkhof via het Domplein naar de St. Catharinakathedraal – de ‘thuisbasis’ van de reliekschrijn.

Wegens andere verplichtingen (onder meer de bisdombedevaart naar Polen) konden de Utrechtse bisschoppen de Willibrordprocessie dit jaar niet bijwonen. Wel liep vicaris Pauw mee; hij was bovendien de ‘agens’ tijdens de afsluitende vesperviering. Daarnaast liepen diverse leden van het kapittel mee in de processie: onder hen plebaan Huitink van de Utrechtse binnenstadsparochie, pastoor De Jong en mgr. Woolderink. De onlangs diaken gewijde priesterstudent Johan Rutgers droeg het Evangelieboek mee. Ook gaven rector Kuipers van het Ariënsinstituut en diverse andere priesters, diakens en pastoraal werk(st)ers acte de présence. Zij werden gevolgd door een stoet gelovigen.

Willibrordprocessie 2 Willibrordprocessie 6

Willibrordprocessie 8 Willibrordprocessie 9